Når man har noget indblik i, hvordan søgemaskineoptimering hænger sammen, kan den indsigt bruges til forskellige, kreative ting. Her er et par sjove cases, hvor SEO-kyndige har brugt (eller bruger) deres egenskaber til at sælge ting.

E-købmanden Morten Vadskær stod efter sin sommerferie med et The Flip-videokamera for meget efter en misforståelse. Det oprettede han så en underside til på sin hjemmeside og fik det solgt på kort tid.

Thomas Rosenstand stod for at skulle flytte til Florida, og det efterlod ham med et nordjysk hus, der skulle sælges.  Den indsats blev også understøttet af et par indlæg på hans blog og nogle rigtigt gode placeringer på en stribe relevante Google-søgninger. (Senere brugte han også selvsamme blog til at arrangere et mindre loppemarked over genstande, der ikke skulle med til USA, her var der dog nærmere tale om at bruge social media end Google-søgninger).

Janno Damgaard Lassen er pt. ved at prøve på at sælge sin lejlighed. Det har resulteret i mini-sitet “Andelsbolig til salg, København, Vesterbro” (Opdatering: Sitet er ikke længere aktivt. Lejligheden blev solgt)., hvor han præsenterer lejligheden og håber på hjælp fra søgemaskinerne til at komme hurtigt af med den.

Det meget omtalte social media bliver også brugt til at afsætte ting. Brian Brandt og Bettina Sandfær bruger Twitter til at prøve at komme af med deres biler.

Og for at runde af, har Peter Ulstrup Hansen netop skrevet et blogindlæg om, hvordan man kan bruge ovennævnte metoder til at bringe sig i position til drømmejobbet. (Skal man jagte job på den måde, kan man også skele lidt til Jacob Bøtters metode til at skaffe sin kæreste et job.)