Stort set alle de gode links til breaking news, nye ressoucer eller velskrevne artikler, som før i tiden blev videregivet i blogverdenen, bliver nu i stedet givet videre via Twitter vha. såkaldte “retweets”, hvor man videresender en andens tweet. Det gælder i hvert fald i kredsen af SEO-interesserede danskere, kan jeg se.

Det er på sin vis synd, så her har jeg lige opsamlet en række af de bedste “Retweets”, som jeg er faldet over på det seneste. (Og ja, det skyldes også, at jeg er for langsom til at retweete på Twitter. Når først et link er blevet givet videre af 8 af dem, jeg følger, er der nok ikke mange af mine egne followers, der ikke har set det).

Så i ikke nærmere prioriteret rækkefølge er her en række links til artikler, ressourcer, nyheder og andet godt, som jeg sikkert ville have retweetet, hvis jeg var bedre til det.

Anders Saugstrup har udgivet et par glimrende videoklip, som viser, hvordan man nemt kan bruge WordPress som et CMS.

Martin Thorborg er rigtigt stolt af, at han nu har lanceret en freelance-afdeling på Amino. Det ligner trækkene til en freelance-børs, hvor man kan søge freelancere indenfor et givent felt eller man kan lægge opgaver i udbud og freelancerne selv kan byde ind.

Søren Sprogø har begået en tjekliste over Google Analytics for netbutikker.

Webanalytikeren Jacob Kildebogaard skrev en meget engageret artikel om nye features i Google Analytics.

Mens både Google og Bing (artikel af Steen Öhman) har indgået aftaler med Twitter om bedre adgang til at søge i tweets.

Og som rosinen i pølsenenden et blogindlæg fra Googles officielle blog, hvor de giver gode råd om reputation management i deres søgeresultater.

Det var mine retweets. Nu vil jeg se, om jeg måske kan få brugt funktionen lidt mere på Twitter fremover. Det er i hvert fald ikke planen, at dette skal blive et fast indslag på bloggen.