I går skrev jeg et indlæg om Google og sidetitler. Vanen tro promoverede jeg det en smule. Først på Twitter, hvor jeg skrev lidt om det. Lidt senere kom jeg i tanke om, at jeg da også lige kunne dele det på Google Plus, bare for at prøve det.

I dag har jeg så kigget lidt på statistikkerne. Mit link brugte (vanen tro) ikke kampagnesporing, så tallene har en smule usikkerhed.

Twitter

På Twitter fik mit tweet og indlægget stor opmærksomhed (og tak for det). 28 retweets, som medføret 138 klik ifølge bit.ly. (Bit.ly overdriver tallene en kende, tæller ikke kun unikke klik m.m., men nu har du nogenlunde en idé om omfanget)

Google Plus

På Google Plus var resultatet 7 shares og 34 besøgende ifølge Google Analytics. Ikke mængder, der presser min hosting i knæ, men trods alt en pæn andel i forhold til besøgende via Twitter.

Tweetet blev udsendt 13:49 og Google Plus-indlægget blev lagt online kl. 15.13. Så man må gå ud fra, at der nok ikke er mange, der følger mig både på Twitter og Google+, der har set det på Google Plus først.

Google Plus giver besøgende

Min egen lille konklusion her er, at Google Plus faktisk kan drive besøgende indtil min side. For folk der skriver om online markedsføring, er der allerede nu et dansktalende publikum på Google+. Det havde jeg ærligt talt ikke rigtigt regnet med endnu – nok fordi jeg selv har været meget sparsom bruger af den nye tjeneste. Men nu må det vist hellere lige på min tjekliste, at jeg skal huske at dele lidt derinde også.

Har du nogle erfaringer med Google Plus og besøgende derfra, skal du være mere end velkommen til at dele dem i kommentarerne nedenfor.