Opfølgning på title attributes

I min test om SEO-effekten af title attributes, konkluderede jeg, at de ikke havde nogen effekt, uanset om de blev brugt på links eller billeder.

Men nu er det lykkedes for mig at finde et sted, hvor de sørme har en effekt alligevel.

Jeg kom i tanke om, at den ved introduktionen så hypede søgemaskine Cuil gjorde meget ud af at fortælle, hvor vigtig onsite optimering er.

Og jep! I Cuils søgeresultater kan jeg finde en af de sider, som medvirkede i min test. En af de sider, som havde nøgleordet i title-attributen på et link var indekseret hos Cuil på det søgeord. Målsiden var derimod ingen steder at se.

Jeg vil dog fortsat fastholde konklusionen om, at title attributes er ligegyldige i SEO-henseende, da Cuil vel har en markedsandel på ca. ingenting – og især i forhold til danske søgninger er tæt på komplet ubrugelig.

2 meninger om “Opfølgning på title attributes”

  1. Åh nej da .. nu har jeg lige brugt en del tid på at rette titles til på mine billeder og først bagefter finder jeg denne side. Så kan jeg lære at google noget før jeg følger råd skrevet på en blog. Tak for hjælpen, kommer til at spare mig for unødvendigt arbejde i fremtiden 🙂

  2. Hej Pierre,
    Det var så lidt.

    Jeg måtte lige rette i din kommentar, for du var kommet til at skrive nogle spammy keywords i stedet for dit navn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *