Amerlog – er al omtale god omtale?

Firmaet Amerlog bygger bjælkehuse. De fik for nylig ørene i maskinen i et forbrugerprogram på TV2, hvori de blev fremstillet som byggesjuskere og konkursryttere. Efter tv-omtalen blev de efterfølgende kommenteret flittigt på flere blogs og i læserbreve. Som jeg tidligere nævnte andetsteds, gik det temmeligt hårdt ud over deres ry på nettet, hvis man søger på deres navn.

Men hvis man søger på deres primære produkt, nemlig bjælkehuse, så kan omtalen faktisk have medført en fremgang. Jeg tjekkede resultatet af søgningen “bjælkehuse”, da udsendelsen lige havde været i TV2. Her lå Amerlog nummer 3-4 stykker. I dag kiggede jeg en gang mere på den søgning, og på førstepladsen lå sørme Amerlog.

Deres historik og backlinks bærer ikke præg af, at de har haft hjælp til deres SEO, så det kan meget vel tænkes, at links fra indignerede bloggere har været med til at forbedre Amerlogs position. Ironisk, hvis det er tilfældet. Pludselig kan Simons Spies’ gamle ord komme til deres ret i Googles søgeresultater.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *